Általános Szerződési Feltételek
Hatályos: 2025. szeptember 15. napjától visszavonásig
Hatályos: 2025. szeptember 15. napjától visszavonásig
Név: DualWing Forestry Korlátolt Felelősségű Társaság (DualWing Forestry Kft.)
Székhely: 9730 Kőszeg, Bem József utca 4.
Cégjegyzékszám: 18-09-116394
Adószám: 32830693-2-18
Főtevékenység (TEÁOR): 02.10 – Erdészeti, egyéb erdőgazdálkodási tevékenység
E‑mail: info@dualwingforestry.hu
Honlap: https://www.dualwingforestry.hu
A Szolgáltató a Magyarországon bejegyzett gazdasági társaságokra irányadó jogszabályok szerint működik.
Szolgáltató: a DualWing Forestry Kft.
Megrendelő/Ügyfél: a Szolgáltatóval szerződéses jogviszonyt létesítő természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet.
Felek: együttesen a Szolgáltató és a Megrendelő.
Szolgáltatások: az 5. pontban meghatározott tevékenységek és kapcsolódó eredmények.
Ajánlat: a Szolgáltató által a Megrendelő megkeresésére adott, műszaki és díjazási feltételeket tartalmazó dokumentum.
Szerződés: az Ajánlat elfogadásával létrejövő, a jelen ÁSZF‑fel együtt értelmezendő megállapodás.
Teljesítés: a szerződésben vállalt feladatok elvégzése és az eredmények átadása.
Eredménytermék: a Szolgáltatás során létrejött adatszett, dokumentáció vagy egyéb produktum (pl. ortofotó, domborzatmodell, térképi réteg).
3.1. Jelen ÁSZF meghatározza a Szolgáltató és a Megrendelő közötti jogviszony általános feltételeit.
3.2. Az ÁSZF hatálya kiterjed minden, a Szolgáltató által nyújtott, erdészeti és ahhoz kapcsolódó távérzékelési, térinformatikai és adatelemzési szolgáltatásra, továbbá a jelen dokumentumra kifejezetten hivatkozó egyedi szerződésekre.
3.3. Az ÁSZF elérhető és letölthető a Szolgáltató honlapján. A Szolgáltató jogosult az ÁSZF‑et egyoldalúan módosítani; a módosítás a közzétételt követő napon lép hatályba, és a folyamatban lévő szerződéseket nem érinti, kivéve, ha a Felek kifejezetten így állapodnak meg.
4.1. A Felek elsődleges kapcsolattartási módja az e‑mail. Az e‑mailben küldött nyilatkozat akkor tekintendő kézbesítettnek, amikor a címzett postafiókjába megérkezett.
4.2. A szerződés elsődleges nyelve magyar. A Felek megállapodása alapján a szerződés és a dokumentáció más nyelven is készülhet (pl. angol, német, román). Többnyelvű változat esetén eltérés esetén a magyar nyelvű változat az irányadó.
4.3. A Felek elfogadják az elektronikus aláírással vagy e‑mailben adott nyilatkozatokkal történő szerződéskötést és módosítást, amennyiben az adott ügylet jellege ezt nem zárja ki.
5.1. Erdészeti és faanyag-ellátási lánc támogatás (példálózó felsorolás):
biomassza és apríték mennyiségi felmérések;
erdőtérképezés, törzstérképezés;
ortofotó készítése, domborzatmodellezés (DSM/DTM);
telephelyi készletfelmérés (űrméter, köbméter becslés);
állomány‑ és egészségi állapotfelmérés, csemetekertek vizsgálata;
tematikus térképek készítése, egyedi térképi rétegek előállítása;
Megrendelő saját felvételeinek kiértékelése (minőségi megfelelés esetén).
NDVI és egyéb vegetációs indexek
5.2. Mezőgazdasági és természetvédelmi felmérések (példálózó):
NDVI és egyéb vegetációs indexek alapú stressz‑ és állapotértékelés;
vadkár, aszálykár, fagykár, belvízkár és egyéb károk felmérése és becslése.
5.3. Szállított adatformátumok: GeoTIFF, GeoPackage/Shapefile, LAS/LAZ pontfelhő, XYZ rács, PDF térképlapok, BFM, DDM, jegyzőkönyvek és jelentések. Eltérő formátum igény esetén a Felek külön állapodnak meg.
5.4. Műszaki normák, mérési pontosság: A Szolgáltató a szakmai jógyakorlatot és a szerződésben rögzített paramétereket követi. A mérések és becslések természetszerű szórása miatt az eredmények a megadott pontossági tűrésekkel értelmezendők; a Megrendelő ezt tudomásul veszi.
5.5. Kizárások: A Szolgáltató nem végez fakitermelési vagy kivitelezési tevékenységet, kivéve, ha erről a Felek írásban külön állapodnak meg.
6.1. A Megrendelő e‑mailben vagy a honlapon elérhető kapcsolatfelvételi űrlapon küldi meg igényét, a feladat rövid leírásával, a helyszín(ek) és területnagyság megjelölésével, a kívánt eredmények és határidők feltüntetésével.
6.2. A Szolgáltató a rendelkezésre álló információk alapján írásos Ajánlatot ad, mely rögzíti a feladat műszaki tartalmát, ütemezését, a díjazást, az esetleges feltételeket és kizárásokat.
6.3. A szerződés az Ajánlat Megrendelő általi írásos elfogadásával vagy a teljesítés megkezdését megelőző megrendelői visszaigazolással jön létre.
6.4. A Szolgáltató jogosult előleget kérni. Az előleg mértékét az Ajánlat tartalmazza.
7.1. A Megrendelő biztosítja a munkaterületre való bejutást, a szükséges helyszíni kapcsolattartót, valamint a feladat teljesítéséhez szükséges adatok és engedélyek rendelkezésre bocsátását (különösen: földtulajdonosi hozzájárulás, területkezelői engedély, természetvédelmi korlátozások).
7.2. Drónos felmérés esetén a Felek együttműködnek az aktuális jogszabályok szerinti üzemeltetői/ pilótai követelmények, légtérhasználati bejelentések, korlátozások betartásában. A Szolgáltató gondoskodik a műveleti/ repülésbiztonsági követelményekről, a Megrendelő pedig gondoskodik a terület‑hozzáférésről és az érintett harmadik személyek tájékoztatásáról.
7.3. A Megrendelő felel a téves vagy hiányos adatszolgáltatásból eredő többletköltségekért vagy késedelemért.
8.1. A teljesítési határidőt az Ajánlat tartalmazza.
8.2. Helyszíni felmérések időpontját a Felek egyeztetik; a munkavégzés időjárásfüggő. Szélsőséges időjárás, légtérkorlátozás, hatósági tiltás, illetéktelen zavarás, vagy más elháríthatatlan ok esetén a Szolgáltató a felmérést elhalaszthatja; erről a Megrendelőt haladéktalanul értesíti.
8.3. A Megrendelő a munkavégzés idején gondoskodik a terület biztonságáról (különösen: illetéktelen belépés megakadályozása, vadászati tevékenység összehangolása, veszélyforrások jelzése).
8.4. A teljesítés igazolása a leszállított Eredménytermékek Megrendelő általi átvételével történik. Ha a Megrendelő az átadástól számított 5 (öt) munkanapon belül írásban nem jelez minőségi kifogást, az Eredményterméket elfogadottnak kell tekinteni.
9.1. A Szolgáltató az Eredménytermékekre a jogszabályok szerinti kellékszavatosságot vállal.
9.2. A Megrendelő által jelzett, a vállalt specifikációhoz mérten igazolt hibákat a Szolgáltató ésszerű határidőn belül kijavítja vagy – ha szükséges – újrafelmérést végez.
9.3. A Szolgáltató nem felel azon következményekért, amelyek a Megrendelő által szolgáltatott hibás adatokból, a területismeret hiányából, harmadik fél mulasztásából, továbbá előre nem látható környezeti tényezőkből erednek.
9.4. Becsült mennyiségi adatok (pl. űrméter/köbméter) esetén a megengedett eltérés mértékét az Ajánlat vagy a műszaki melléklet tartalmazza.
10.1. A szolgáltatások ellenértéke az Ajánlatban meghatározott díjszabás szerint kerül felszámításra (fix díj, óradíj, területarányos vagy vegyes módszer). Az árak – eltérő rendelkezés hiányában – nettó összegek, melyeket az áfa és az esetleges járulékos költségek (utazás, szállás, különleges biztosítások, hatósági díjak) növelnek.
10.2. A Szolgáltató elektronikus számlát bocsát ki. A fizetési határidő – eltérő megállapodás hiányában – a számla kiállításától számított 8 nap.
10.3. Késedelmes fizetés esetén a Megrendelő a Polgári Törvénykönyv szerinti késedelmi kamatot és – jogszabályban meghatározott esetben – behajtási költségátalányt köteles megfizetni.
10.4. Előlegfizetés esetén a teljesítés megkezdésének feltétele az előleg beérkezése.
10.5. A Megrendelő vitatott számláról köteles haladéktalanul, de legkésőbb a fizetési határidőig írásban tájékoztatni a Szolgáltatót; a nem vitatott részt köteles határidőben kiegyenlíteni.
11.1. A Megrendelő a helyszíni munkavégzés megkezdése előtti lemondást írásban közölheti.
11.2. Lemondási díj (ha az Ajánlat másként nem rendelkezik):
a munkavégzés előtti 5–3. nap között: a vállalkozói díj 25%;
a munkavégzés előtti 72–24 órán belül: a vállalkozói díj 40%;
24 órán belül vagy meg nem jelenés esetén: a vállalkozói díj 50% + a felmerült utazási és szervezési költségek.
11.3. Időjárási vagy hatósági okból történő halasztás esetén a Szolgáltató díjmentesen új időpontot ajánl fel.
11.4. A Felek a szerződést rendkívüli felmondással megszüntethetik, ha a másik fél súlyosan szerződésszegő magatartást tanúsít és az írásbeli felszólítást követő ésszerű határidőn belül sem orvosolja a szerződésszegést.
11.5. Fogyasztónak minősülő Megrendelő távollevők között kötött szerződés esetén a vonatkozó jogszabályok szerint gyakorolhatja elállási jogát; a fizikai teljesítés megkezdését követően az elállási jog korlátozott lehet a már nyújtott szolgáltatás arányos ellenértékének megfizetése mellett.
12.1. A felvételekhez kapcsolódó nyersadatok (pl. nyers képek, GNSS logok) – eltérő megállapodás hiányában – a Szolgáltató tulajdonában maradnak.
12.2. A Megrendelő a számla teljes kiegyenlítését követően nem kizárólagos, átruházhatatlan felhasználási jogot szerez az átadott Eredménytermékekre a szerződésben meghatározott célokra és terjedelmében.
12.3. Harmadik személy részére történő átadás vagy nyilvános közzététel kizárólag a Szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulásával lehetséges, kivéve, ha azt jogszabály írja elő vagy a szerződés ettől eltérően rendelkezik.
12.4. A Szolgáltató jogosult a Megrendelő nevét és a projekt tárgyát referencia‑listában feltüntetni, amennyiben ezt a Megrendelő előzetesen nem tiltja meg írásban.
12.5. A Szolgáltató jogosult a felvételek során rögzített adatokból anonimizált, parametrikus módon feldolgozott információkat kutatási és fejlesztési célra harmadik fél részére átadni, oly módon, hogy abból a Megrendelő személyére, a terület pontos helyére vagy egyéb érzékeny adatra közvetlen következtetés ne legyen levonható. A Szolgáltató jogosult a Megrendelő nevét és a projekt tárgyát referencia‑listában feltüntetni, amennyiben ezt a Megrendelő előzetesen nem tiltja meg írásban.
13.1. A Felek kötelesek a szerződés teljesítése során tudomásukra jutott, nem nyilvános információkat üzleti titokként kezelni, és azokat harmadik személy tudomására nem hozni.
13.2. A Szolgáltató a személyes adatok kezelését külön Adatkezelési Tájékoztató szerint végzi; a Tájékoztató elérhető a honlapon.
13.3. A Szolgáltató adatfeldolgozókat vehet igénybe (például tárhelyszolgáltató, felhő‑tárolás, könyvelés). Az adatfeldolgozók listáját és az adatkezelés részleteit az Adatkezelési Tájékoztató tartalmazza.
14.1. A Szolgáltató a helyszíni munkavégzés során betartja a vonatkozó munkavédelmi és környezetvédelmi előírásokat.
14.2. Drónos műveletek esetén a Szolgáltató a hatályos EU és magyar légtérhasználati és pilótakövetelmények szerint jár el, szem előtt tartva a repülésbiztonságot és a személyiségi jogok védelmét.
14.3. Természetvédelmi területeken, NATURA 2000 vagy egyéb korlátozás alatt álló területeken végzett felmérés esetén a Megrendelő köteles a szükséges hatósági engedélyeket és bejelentéseket biztosítani, illetve azok beszerzésében együttműködni.
14.4. A Megrendelő köteles minden, az adott területre vonatkozó előírást (vadászati rend, erdészeti üzemterv stb.) a Szolgáltató időben történő tájékoztatásával biztosítani.
15.1. A Szolgáltató felelőssége – a szándékosan okozott kár, a személyiségi jogi vagy élet‑, testi épséget érintő károk kivételével – a Megrendelő által a szerződés szerinti szolgáltatásért megfizetett nettó ellenérték összegéig terjed.
15.2. A Szolgáltató nem felel az elmaradt haszonért, közvetett vagy következményi károkért.
15.3. A Felek együttműködnek a kármegelőzés és kárenyhítés érdekében.
16.1. A Megrendelő panaszát a Szolgáltató fent megadott elérhetőségein jelezheti. A Szolgáltató a panaszt 30 napon belül megválaszolja.
16.2. Fogyasztónak minősülő Megrendelő jogosult a lakóhelye szerint illetékes Békéltető Testülethez fordulni, illetve a Szolgáltató székhelye szerint illetékes testület elé: Vas Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Békéltető Testület (9700 Szombathely, Honvéd tér 2.; tel.: +36 94 312 356; e-mail: pergel.bea@vmkik.hu; web: vasibekelteto.hu).
16.3. Igénybe vehető az online vitarendezési platform (ODR) is: https://ec.europa.eu/consumers/odr.
16.4. A panasz elutasítása esetén a Megrendelő bírósághoz fordulhat. A panasz elutasítása esetén a Megrendelő bírósághoz fordulhat.
17.1. Vis maiornak minősül minden olyan, a Felek érdekkörén kívül eső, előre nem látható és elháríthatatlan esemény (különösen: szélsőséges időjárás, járványügyi intézkedések, hatósági tiltás, háborús vagy polgári zavargások, távközlési‑ és energiahálózati kiesés), amely a teljesítést átmenetileg akadályozza vagy lehetetlenné teszi.
17.2. Vis maior esetén a Felek egyeztetnek az új teljesítési határidőről; a Szolgáltató nem tartozik felelősséggel a késedelemért.
18.1. A Felek jogviszonyára a magyar jog irányadó, különösen a Polgári Törvénykönyv rendelkezései.
18.2. Jogvita esetén – a fogyasztói jogvitákra irányadó eltérő szabályok kivételével – a Szolgáltató székhelye szerint illetékes bíróság kizárólagos illetékességét kötik ki.
19.1. A Felek közötti értesítések érvényesek, ha azokat a másik fél által megadott e‑mail címre vagy postai címre küldik.
19.2. A jelen ÁSZF bármely rendelkezésének érvénytelensége nem érinti a többi rendelkezés érvényességét.
19.3. A Megrendelő a szerződés megkötésével kijelenti, hogy a jelen ÁSZF‑et elolvasta, megértette és magára nézve kötelezőnek fogadja el.
Készült: 2025. szeptember 15-én.
+36 20 339 2677
+36 20 322 6753